çıtır patates köftesi yapanlar, bu yazı size


Çıtır patates köftesi yapanlar, bu yazı size! Çıtır patates köftesi yapımında taze patates değil, kışlık patates kullanılır. İhtiyaç ölçüsünde patates haşlanır, soyulur ve ezilir. Ezilmiş patatesin içine damak zevkinize uyan ve patatese yakışan istediğiniz malzemeleri koyabilirsiniz. Bu malzemelerin yanı sıra, sevdiğiniz baharat çeşitlerini de ilave edebilirsiniz. Hazırlanan patates köftesi harcı karıştırılır, misket şeklinde köfteler yapılır ve kaplanarak kızgın olmayan yağ içinde kızartılır. Patates köftesi kaplamasında çırpılmış yumurta ve galeta unu kullanılır. Galeta un'u zorda kalmadıkça kullanılmamalıdır. Bunun yerine rondoda çekilmiş bayat ekmek kırıntısı kullanmak daha doğrudur.

Resmde gördüğünüz çıtır patates köftesini nasıl yaptım: Önce patatesi bol su içinde yumuşayıncaya kadar haşladım. Ardından soydum ve soğumaya bıraktım. Patates soğuduktan sonra ezici yardımı ile ezdim. İçine bir soğan rendeledim, kıydığım bir tutam maydanozu, sevdiğim baharatları ve tuz'u ilave ettim. Karışımı, pürüzsüz olması için spatula ile iyice karıştırdım. Peşinden lokmalık parçalar kopartım ve misket şeklinde köfteler yuvarladım. Yuvarladığım köfteleri çırpılmış yumurta ve ekmek kırıntısı ile kapladım. Fazla kızmamış yağ içerisinde kızarttım. Göründüğü gibi ortaya şahane patates topları çıktı. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır