dondurucuda buzdolabında mantar saklama


Dondurucuda buzdolabında mantar saklama: Derin dondurucuda veya buzdolabında mantar saklama işi hiçte zor değil. Yeterki elinizde saklanması gerektiği kadar bolca mantarınız olsun. Evde bazen, bir nedenle mantar çokluğu yaşanır. Bildiğiniz gibi, mantar çeşitleri ev şartlarında, kullanılmazsa çabuk bozulur. Kimse mantarını bozup çöpe atmak istemez ve mantarı koruma yolunu seçer. Bu konuda yazdıklarım, mantar çiftliklerinde üretilen kültür mantarı ile ilgilidir. Yabani mantar çeşitleri bu konuya dahil değildir ve yazımın dışındadır. Her ne ise.. Mutfakta yemek yapımında arata kalan veya pazarda ucuz fiyatla satın alınan kültür mantarları, buzdolabında ve derin donurucuda uzun süre korunur. Bu işi yıllardan beri yapıyor ve elimde kalan mantarları çöpe atmıyorum.

Evde mantar nasıl saklanır? Evde mantarları iki yöntemle saklıyorum. Derin dondurucuda mantar saklayacaksam; mantarın iriliğine göre, ya doğruyor ya da, bütün bırakarak yağ içinde kavuruyorum. Kavurduğum mantarın üzerine çok az tuz serpiyor, soğutuyor ve poşetleyerek derin dondurucuya koyuyorum. Elimdeki mantar az ise, yine yağ içinde kavuruyor ve uygun bir kap içine koyarak buzdolabına kaldırıyor ve ilk fırsatta yemeğini yapıyorum. Mantar saklamada diğer yöntemim ise; mantarı haşlayıp soğuttuktan sonra, kendi suyu ile cam kavanozda saklamaktır.

Bu şekilde sakladığım mantarlar, buzdolabında bir aydan fazla bozulmadan saklanabiliyor. Bir kilo mantar için; bir bardak su, bir limon suyu, bir tatlı kaşığı tuzu tencerede kaynatıyor ve mantarı bu su içinde 5 dakika haşlıyorum. Peşinden haşladığım mantarları kendi suyu içinde soğutuyorum. Soğuyan mantarları kendi suyu ile kavanoza koyuyor ve ağızını kapatıyorum. Mantarı kullanırken temiz kaşık kullanır veya elinizi kullanmazsanız mantarın başına bir şey gelmez.

Bu blogdaki popüler yayınlar

sütlü irmik helvası tarifi

25 dakikada fırında, haşlanmış tavuk kızartması

tencerede tavuk but haşlama

30 dakikada etsiz türlü yemeği hazır